Saturday, January 10, 2009

გაკვეთილის გეგმა–კონსპექტი ქართულში

ქართული

გაკვეთილების მასალაBold

ოტია იოსელიანის "ზღარბი და ჟირაფი", სასვენი ნიშნები (წერტილი, კითხვის ნიშანი, ძახილის ნიშანი) (2სთ.)

მიზნები
  • ლიტერატურული ტექსტის კითხვა და ანალიზი
  • ლოგიკური თანმიმდევრობით თხრობა
  • ლექსიკური მარაგის გამდიდრება
  • პუნქტუაციური და ინტონაციური ჩვევების დაუფლება
  • ორთოგრაფიული ჩვევების გამომუშავება

აქტივობები

  • მოსწავლე კითხულობს და აანალიზებს ლიტერატურულ ზღაპარს
  • გადმოსცემს მის შონაარსს
  • გამოთქვამს და ასაბუთებს თავის აზრს, მარტივად ახასიათებს ლიტერატურულ პერსონაჟებს
  • ეუფლება ახალ ლექსიკურ ერთეულებს და მეტყველებაში იყენებს მათ
  • ვარჯიშობს ორთოგრაფიაში, ინტონაციასა და პუნქტუაციაში
  • წერს
  • იყენებს ტექსტის ჩასწორების მარტივ ხერხებს

1. ტექსტზე მუშაობა

ა) კითხვისათვის მზადება – მოსწავლეები იხსენებენ ზღარბსა და ჟირაფს, მარტივად აღწერენ მათ, საუბრობენ მათი ცხოვრების წესზე, თავისებურებებზე (ეს დავალება შეიძლება შესრულდეს ჯგუფურად).

ბ) ტექსტის სანიმუშო კითხვა;

გ) ლექსიკურ–ფრაზეოლოგიური ანალიზი. ახალი ლექსიკური ერთეულების პრაქტიკულად გამოყენება მეტყვენებაში (რვეული, დავალება #1, პასუხები: ა) ლელი, ბ) ბუძგით, გ) აცახცახებული, დ) ხიფათის).

დ) ტექსტის ჩუმი კითხვა (ტექსტის დაყოფა ნაწილებად და თითოეული ნაწილისათვის სათაურის შერჩევა) . საორიენტაციო სათაურები: ზღარბისა და ჟირაფის შეხვედრა, ზღარბის გაოცება, ჟირაფის დაცინვა, ვეფხვის გამოჩენა, ჟირაფის მადლიერება);

ე) ტექსტის შინაარსის გადმოცემა გაბმული თხრობით, კითხვებზე პასუხით (რვეული დავალება #3).

ვ) ტექსტის გააზრება, ლიტერატურული პერსონაჟების მარტივად დახასიათება და საკუთარი აზრის დასაბუთება, წყვილებში მუშაობა (რვეული, დავალება #2,)ზ) როლებად კითხვა (ავტორი, ჟირაფი, ზღარბი).

2. ენობრივ მასალაზე დაკვირვება

ა) ტექსტის სხვადასხვა პირში (I, III) თხრობა (სახელმძღვანელო, გვ. 47)

ბ) ორთოგრაფიაზე მუშაობა (სახელმძღვანელო, გვ1; რვეული, დავალება #5. ამ სავარჯიშოში დაშვებულია ორთოგრაფიული შეცდომები, შემდეგ სიტყვებში : ცნობისმოყვარე, შეშფოთდა, სხვადასხვა, თვითონ);

გ) ინტონაციასა და პუნქტუაციაციაში ვარჯიში (რვეული, დავალება #4). სასვენი ნიშნების დასმის შემდეგ ტესტი ასეთ სახეს მიიღებს: "ეკლიან ზღარბს ზალზე გაუკვირდა გრზელკისერა ჟირაფის დანახვა.

  • შენ ვინახარ?
  • მე ჟრაფი ვარ. შენ კი რა სულიერი ხარ? ეს რა ბუძგი წამოგიხურავს?
  • მე ზღარბი ვარ და ჩემი ეკლებით ვეფხვის დაკოჭლებაც კი შემიძლია!";

დ) სინონიმებზე მუშაობა (რვეილი, დავალება #6, პასუხები : მუდო–თხუნელა, აკანკალებული–აცახცახებული, საშიშროება–ხიფათი, გაკვირვებული–გაოცებილი, სულდგმული–სულიერი)

No comments:

Post a Comment